Odporność

( ilość produktów: 12 )

      Odporność

      Wsparcie odporności to istotny element ochrony organizmu i dobrego samopoczucia. Możemy na wiele sposobów budować naturalną odporność poprzez: zbilansowaną dietę, hartowanie, aktywność fizyczną, sen i regenerację.

      Jednak w pewnych sytuacjach nasza odporność może spadać m.in. pod wpływem niekorzystnych warunków pogodowych (okres jesienno-zimowy) czy nadwyrężenia organizmu (stres, zmęczenie). Wtedy wspomóc nas mogą odpowiednie składniki odżywcze, wspomagające naturalne mechanizmy obronne. Należą do nich:

      • witaminy i minerały, które wspierają działanie komórek odpornościowych (cynk, foliany, miedź, selen, żelazo, witaminy: A, B12, B6, C, D) i chronią przed działaniem wolnych rodników i stresem oksydacyjnym (mangan, miedź, ryboflawina, selen, witaminy: C i E)

      Kiedy warto wzmacniać odporność

      Odporność organizmu najlepiej budować przez cały rok poprzez prawidłowy styl życia, dietę bogatą w naturalne składniki, aktywność fizyczną i sen. Ponadto warto ją dodatkowo wspierać podczas:

      • Okresów jesienno-zimowych o zmniejszonym dostępie do promieni słonecznych i produkcji witaminy D.
      • Podczas osłabienia organizmu stresem, niewłaściwą dietą, czy zwiększoną aktywnością fizyczną.

      Produkty wspierające odporność

      Dla prawidłowej pracy układu odpornościowego potrzebna jest zdrowa i zbilansowana dieta zawierająca wszystkie niezbędne makro i mikroelementy. Wśród nich istnieją szczególnie ważne składniki dla odporności:

      • Owoce – źródła witaminy C
      • Kiszone produkty – bogate w bakterie pożyteczne dla flory
      • Czosnek, cebula – naturalne prebiotyki – pożywka dla pożytecznych bakterii
      • Orzechy i nasiona np. pestki dyni czy orzechy brazylijskie - źródła pierwiastków: selenu i cynku niezbędnych do prawidłowej pracy układu odpornościowego
      • Ryby – bogate w cenne kwasy omega-3

      Naturalne sposoby na wzmacnianie organizmu

      Warto wprowadzić nawyki, które będą budowały naszą naturalną odporność. Należą do nich:

      • Zbilansowana dieta, dostarczająca składników, które wzmacniają pracę układu immunologicznego.
      • Aktywność fizyczna, wzmacniająca krążenie krwi i limfy.
      • Sen, który pozwalają na regenerację ważnych struktur m.in. w układzie odpornościowym.
      • Hartowanie organizmu, które wspiera go podczas działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych jak niska temperatura czy wiatr.

      Co osłabia odporność?

      Aby cieszyć się silną odpornością warto wyeliminować lub zrezygnować z niektórych nawyków:

      • Przetworzonego jedzenie, zwłaszcza cukru i tłuszczów trans przyczyniających się do stanów zapalnych.
      • Unikanie lub praca nad stresem, który podnosi poziom hormonu – kortyzolu. Jego nadmiar obniża zdolności obronne organizmu.
      • Używek: alkoholu, kawy, papierosów.
      • Siedzącego trybu życia, który zmniejsza mobilność komórek obronnych.
      • Niedostatecznej higieny, która sprzyja rozprzestrzenianiu wirusów i bakterii.
      Zaufane Opinie IdoSell
      4.83 / 5.00 648 opinii
      Zaufane Opinie IdoSell
      2020-06-19
      Super obsługa
      2020-06-22
      Bardzo dobra obsługa.
      Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
      Zamknij
      pixel