Układ nerwowy, zdrowy sen

( ilość produktów: 6 )

      Układ nerwowy, zdrowy sen

      Właściwa czynność układu nerwowego wymaga odpowiedniej ilości energii komórkowej. Jest ona potrzebna także w trakcie snu – jej odpowiedni poziom w komórkach wspiera procesy takie jak np. regeneracja organizmu, natomiast jej obniżony poziom może przyczyniać się do problemów ze snem, takich jak trudności z zasypianiem, czy wybudzania w nocy.

      Witaminy, aminokwasy oraz koenzymy uczestniczą w procesach wytwarzania energii, wspierają równowagę organizmu w sytuacjach stresowych, w czasie wzmożonego niepokoju, drażliwości, nerwowości, podczas wyczerpania i znużenia, dzięki czemu pośrednio przyczyniają się do utrzymania prawidłowego rytmu dobowego i snu.

      Odpowiedni nocny sen jest potrzebny do regeneracji układu nerwowego. Kłopoty ze snem mogą dodatkowy wzmagać zmęczenie, czy rozdrażnienie.

      Kto powinien szczególnie zadbać o układ nerwowy?

      • Osoby przepracowane i pod wpływem stresu
      • Podczas kłopotów ze snem
      • Seniorzy
      • Podczas wysokiego poziomu kortyzolu we krwi

      Naturalne składniki wspierające układ nerwowy

      Pełnowartościowa dieta powinna dostarczać wszystkich witamin i minerałów niezbędnych do produkcji energii oraz ochrony ważnych struktur w tym komórek nerwowych.

      • Witaminy z grupy B (m.in. tiamina, witamina B12, B6, biotyna, kwas pantotenowy, niacyna, ryboflawina,) - składniki te odgrywają rolę w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego czyli w przemianie pożywienia na energię np. wykorzystaniu białek, tłuszczy i węglowodanów (cukrów), które dostarczają energię do komórek układu nerwowego i mózgu.
      • Przeciwutleniacze (witamina C, mangan, miedź, selen, cynk) – pomagają chronić komórki przed negatywnym skutkami stresu oksydacyjnego.
      • Pierwiastki (magnez, potas, cynk) – wspomagają prawidłowe funkcje układu nerwowego (potas), zmniejszają uczucie zmęczenia (magnez), przyczyniają się do utrzymania prawidłowego metabolizmu makroskładników odżywczych (cynk).

      Źródła w żywności:

      Podczas dbania o układ nerwowy szczególnie warto wzbogacić dietę o produkty takie jak: węglowodany złożone, mięso, warzywa, owoce – źródła witamin z grupy B.

      Ponadto dieta powinna uzupełniać zapotrzebowanie na zdrowe kwasy tłuszczowe omeg-3 (ryby, oleje).

      Dobrym źródłem ochronnych przeciwutleniaczy są także owoce i warzywa (witamina C), czy kakao (bogate w magnez).

      Dodatkowym wsparciem mogą być naturalne składniki roślinne o działaniu wyciszającym zawarte np. w melisie, kozłku lekarskim czy adaptogenach np. rhodiola rosea.

      Podczas problemów z układem nerwowym, zwłaszcza spowodowanych przemęczeniem i stresem warto zmienić nawyki np. zrezygnować z kawy, zadbać o odpoczynek i regenerację, zarządzanie stresem, czy aktywność fizyczną.

      Zaufane Opinie IdoSell
      4.83 / 5.00 339 opinii
      Zaufane Opinie IdoSell
      2020-06-19
      Bardzo solidna firma
      2020-06-23
      Witaminy bardzo szybko dotarły. Miła obsługa.
      Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
      Zamknij
      pixel